Werken via het online platform

Hups biedt een online platform waarop klanten (vraag) en dienstverleners (aanbod) samen kunnen komen. Met een paar klik, ben jij zo aan de slag bij één of meerdere klanten.

Als je het aanmeldformulier op de website hebt ingevuld, wordt er direct een account/profiel voor jou aangemaakt in de mijn.hups omgeving. Je krijgt toegang tot de lijst en kaart met openstaande oproepen/vacatures. Dit zijn oproepen van het online platform én de lokale vestigingen. Je ziet alle informatie (geen persoonsgegevens uiteraard!) over de hulpvraag van de klant, maar kan nog niet voor alle type klanten werken.

Profiel instellen

Om via het platform aan de slag te gaan, dien je de volgende 3 zaken in orde te maken:

  1. Uurtarief
    Als jij via het platform aan de slag gaat, dan is dat via de regeling dienstverlening aan huis (RDVAH) en bepaal je zelf jouw tarieven. Stel in hoeveel jij per uur zou willen verdienen bij 'Jouw gegevens' via het tabblad 'Regeling dienstverlening aan Huis'. 

  2. Identiteitscontrole 
    Om te kunnen werken bij een klant, moet jouw identiteit gecontroleerd zijn. Dit doe je door op de melding te klikken op 'Open je profiel' of door bij 'Jouw gegevens', bij het tabblad 'Regeling dienstverlening aan Huis' te klikken op de knop 'Open jouw account'.

  3. Verificatie rekeningnummer
    Je zal via onze online payment provider worden uitbetaald. Om te controleren dat wij het geld naar de juiste rekening overmaken, dient jouw rekeningnummer geverifeerd te worden. Dit doe je door bij 'Jouw gegevens', bij het tabblad 'Regeling dienstverlening aan Huis' te klikken op de knop 'Open jouw account'.



Als jij via het platform aan de slag gaat dan is dat via de regeling dienstverlening aan huis (RDVAH). Een regeling om particulieren aan elkaar te koppelen. Hups fungeert dan als bemiddelaar, niet als werkgever. De verschillen tussen werken in loondienst en via de RDVAH vind je hier

Vacatures

Bekijken

Je kan de openstaande oproepen/vacatures bekijken door te klikken op 'Mogelijke nieuwe klanten'. Je kan de oproepen bekijken op de kaart (Google Maps) en in een lijst. Je ziet alle informatie over de hulpvraag én of het een oproep is via het platform (type vacature: particulier).

Reageren

Wanneer jij een leuke online platform oproep ziet, kan je hierop reageren door onder de vacature te klikken op 'Ik heb interesse'. Je verstuurt dan automatisch een chatbericht naar de klant.

De klant krijgt hiervan een melding en kan jouw profiel (inclusief tarieven) inzien. Via de chat kunnen jullie onderling kennismaken.

Klanten kunnen ook reageren op jouw profiel. In dat geval ontvang jij een chatbericht van de klant (inclusief de bijhorende vacature). 

Koppeling maken

Willen jullie met elkaar samenwerken? Dat kan heel eenvoudig! De klant ziet onderaan de chat namelijk een gele button met de tekst: "Als u deze dientverlener kiest, klik hier'. 

Vervolgens krijg je de volgende melding en ben jij aan zet.

Je klikt onderaan de chat op de gele button met de tekst: 'Als je voor deze klant wil werken, klik hier'. Er wordt een automatisch chatbericht verstuurd.

Door te klikken op 'actieve koppeling' kan je de koppeling instellen. Je selecteert bij 'type dienst' welk type dienstverlening jij aanbiedt (bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of begeleiding). De tarieven worden automatisch ingesteld op basis van de uurtarieven die jij in jouw account hebt aangegeven. 

(Nieuwe) afspraak inplannen

Nu de koppeling is ingesteld, kan je direct een afspraak inplannen. Dit doe je door op de knop 'Nieuwe afspraak inplannen' te klikken. Meer informatie over het inplannen van een afspraak, vind je hier.

Contactgegevens

Om jouw privacy te beschermen, worden contactgegevens niet met elkaar gedeeld in de chat. Na het aanmaken van de koppeling worden deze inzichtelijk. Klik op de koppeling en vervolgens op de naam de van klant. Nu worden de adresgegevens en het telefoonnummer van (de contactpersoon van) de klant zichtbaar. Je kan de contactgegevens van de klant ook terugvinden door op een ingeplande afspraak te klikken.