Werken via het online platform

Laatst bijgewerkt op: 25 oktober 2024

Hups biedt een online platform waarop klanten (vraag) en dienstverleners (aanbod) samenkomen. Met een paar klikken kun je direct aan de slag bij één of meerdere klanten.

Zodra je het aanmeldformulier op de website hebt ingevuld, wordt er direct een account voor je aangemaakt in de Mijn Hups omgeving. Je krijgt toegang tot de lijst en kaart met openstaande jobs. Dit zijn jobs van zowel het online platform als de lokale vestigingen. Je ziet alle informatie (uiteraard geen persoonsgegevens) over de hulpvraag van de klant, maar je kunt nog niet voor alle typen klanten werken.

Profiel instellen

Om via het platform aan de slag te gaan, dien je de volgende 3 zaken in orde te maken:

  1. Uurtarief
    Als jij via het platform aan de slag gaat, dan is dat via de regeling dienstverlening aan huis (RDAH) en bepaal je zelf jouw tarieven. Stel in hoeveel jij per uur zou willen verdienen bij 'Jouw profiel' via het tabblad 'Regeling dienstverlening aan Huis'. 

    Screenshot 2024-10-24 at 12.59.39
  2. Identiteitscontrole 
    Om te kunnen werken bij een klant, moet jouw identiteit gecontroleerd zijn. Dit doe je door op de melding te klikken op 'Start verificatie' of door bij 'Jouw profiel', bij het tabblad 'Regeling dienstverlening aan Huis' te klikken op de knop 'Start verificatie'.
    Screenshot 2024-10-25 at 15.33.02
  3. Verificatie rekeningnummer
    Je zal via onze online payment provider worden uitbetaald. Om te controleren dat wij het geld naar de juiste rekening overmaken, dient jouw rekeningnummer geverifieerd te worden. Dit doe je door bij 'Jouw profiel', bij het tabblad 'Regeling dienstverlening aan Huis' te klikken op de knop 'Start verificatie'.

    Screenshot 2024-10-25 at 15.33.13

Als jij via het platform aan de slag gaat dan is dat via de regeling dienstverlening aan huis (RDAH). Een regeling om particulieren aan elkaar te koppelen. Hups fungeert dan als bemiddelaar, niet als werkgever. De verschillen tussen werken in loondienst en via de RDAH vind je hier

Jobs

Bekijken

Je kan de openstaande jobs bekijken door te klikken op 'Jobs'. Je kan de vacatures bekijken op de kaart (Google Maps) en in een lijst. Je ziet alle informatie over de hulpvraag én of het een job is via het platform (type vacature: Online + RDAH).

Reageren

Wanneer jij een leuke online platform job ziet, kan je hierop reageren door onder de job te klikken op 'Ik heb interesse in deze job!'. Je verstuurt dan automatisch een bericht naar de klant.

Screenshot 2024-10-25 at 15.41.07Screenshot 2024-10-25 at 15.40.58

De klant krijgt hiervan een melding en kan jouw profiel (inclusief tarieven) inzien. Via de chat kunnen jullie onderling kennismaken.

Screenshot 2024-10-25 at 15.47.21

Klanten kunnen ook reageren op jouw profiel. In dat geval ontvang jij een bericht van de klant (inclusief de bijhorende vacature). 

Koppeling maken

Willen jullie met elkaar samenwerken? Dat kan heel eenvoudig! De klant ziet onderaan de chat namelijk een gele button met de tekst: "Maak kennis met de dienstverlener. De keuze is nu aan u; als u besluit dat deze dienstverlener voor u mag werken, klik hier!'. 

Vervolgens krijg je de volgende melding en ben jij aan zet.

Screenshot 2024-10-25 at 16.00.39

Je klikt onderaan de chat op de gele button met de tekst: 'De klant wil dat je voor hem/haar komt werken. Als jij dat ook wil, klik hier! Er wordt dan een automatisch bericht verstuurd.

Door onderin te klikken op 'actieve koppeling' kan je de koppeling instellen. Er opent zich nu een nieuwe pagina. Je selecteert bij 'Dienst' welk type dienstverlening jij aanbiedt (bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of begeleiding). De tarieven worden automatisch ingesteld op basis van de uurtarieven die jij in jouw profiel hebt aangegeven. 



(Nieuwe) afspraak inplannen

Nu de koppeling is ingesteld, kan je direct een afspraak inplannen. Dit doe je door op de knop 'Nieuwe afspraak inplannen' te klikken. Meer informatie over het inplannen van een afspraak, vind je hier.

Contactgegevens

Om jouw privacy te beschermen, worden contactgegevens niet met elkaar gedeeld in de chat. Na het aanmaken van de koppeling worden deze inzichtelijk. Klik op de koppeling en vervolgens op de naam de van klant. Nu worden de adresgegevens en het telefoonnummer van (de contactpersoon van) de klant zichtbaar. Je kan de contactgegevens van de klant ook terugvinden door op een ingeplande afspraak te klikken.

Screenshot 2024-10-25 at 15.53.10-2