Laatst bijgewerkt op: 06 november 2024
Als de dienstverlener met vakantie gaat, ziek is of stopt, kan je via Hups een vervanger inzetten.
Dienstverleners op het platform
Hups biedt een online platform waarop klanten (vraag) en dienstverleners (aanbod) samen kunnen komen voor huishoudelijke-, tuin- of klushulp.
Is jouw vaste dienstverlener (tijdelijk) niet (meer) beschikbaar? Dan kan je jouw job (opnieuw) online zetten op het Hups platform. Dienstverleners krijgen hiervan een melding en kunnen op de vacature reageren. Daarnaast heb je inzicht in een lijst met dienstverleners bij jou in de buurt, die je proactief kan benaderen. Je kiest op basis van het profiel en start de chat met de hulp om onderling te bepalen of de dienstverlener de openstaande job kan vervullen.
Wanneer een dienstverlener uitvalt, kan Hups niet garanderen dat er een vervanger beschikbaar is, omdat Hups afhankelijk is van de beschikbaarheid van de dienstverleners.
Dienstverleners via een lokale vestiging van Hups
Heb jij ondersteuning via een lokale vestiging van Hups en is jouw dienstverlener (tijdelijk) niet (meer) beschikbaar? Geef dit dan aan bij jouw vaste contactpersoon van Hups. Hij/zij zal de hulpvraag met je doornemen, de oproep tekst opstellen en deze delen met de dienstverleners.
Hups doet haar uiterste best om zo snel mogelijk een geschikte vervangende dienstverlener te vinden voor de openstaande hulpvraag. Helaas kan Hups niet garanderen dat er een vervanger beschikbaar is, omdat Hups afhankelijk is van de beschikbaarheid van de dienstverleners. Wanneer er geen vervanger beschikbaar is, ben je genoodzaakt terug te vallen op het eigen netwerk.
Wij adviseren om met een (klein) team van dienstverleners te werken, zodat de kans groot is dat er bij uitval een andere dienstverlener uit het team beschikbaar is om de dienst over te nemen.
Let op: Hups is afhankelijk van de beschikbaarheid van de dienstverleners, waardoor Hups niet kan garanderen dat er een vervangende dienstverlener kan worden ingezet. Daarnaast kan Hups alleen een job plaatsen en/of reacties op de job monitoren binnen kantoortijden (van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur).
Wanneer er gegarandeerd ondersteuning nodig is en/of je niet kan terugvallen op het netwerk van de klant, is het belangrijk om een back-up plan klaar te hebben liggen waarin is opgenomen wie er stand-by staat in het geval een dienstverlener uitvalt en er geen vervangende dienstverlener beschikbaar is.
Een veelgekozen oplossing is dat er, indien beschikbaar, een tweede dienstverlener van Hups wordt ingezet die tegen een onkostenvergoeding paraat staat om een uitgevallen dienst over te nemen.