1. Help center - Hups
  2. Dienstverleners
  3. Financiën (Regeling dienstverlening aan huis)

Uitleg factuur

Wanneer je via de Regeling Dienstverlening aan Huis werkt, is de klant jouw werkgever. Hups stuurt automatisch, namens jou, een factuur naar de klant. Werk je bij meerdere klanten, dan wordt er per klant een apart factuur aangemaakt en verstuurd.

De factuur wordt in de eerste week van de nieuwe maand verstuurd. Heb jij bijvoorbeeld in januari gewerkt, dan wordt de factuur in de eerste week van februari naar de klant gestuurd. De facturen (inclusief de betaalstatus van de factuur), kan je online vinden in de Mijn Hups omgeving.

Op de factuur sta jij als de ‘Leverancier’, jij hebt immers de hulp geboden. Bij ‘Klant’ zijn de adresgegevens van de desbetreffende klant zichtbaar. Daaronder staat een overzicht van jouw afspraken, de bezoekduur en jouw uurtarief.

Heb jij met jouw klant afgesproken dat zij een kilometervergoeding betaalt, dan wordt ook de kilometervergoeding per bezoek weergegeven. Mocht je onkosten hebben gemaakt en heb je deze opgegeven tijdens het afronden van een bezoek in de online agenda, dan zullen de onkosten eveneens op de factuur verschijnen.