Mag ik de dienstverlener ook contant / direct uitbetalen?

Laatst bijgewerkt op: 24 oktober 2024

Alle betalingen moeten via de betalingsprovider Online Payment Platform verlopen. Je kunt betalen via iDEAL, overschrijving of automatische incasso. Ook eventuele reis- en onkostenvergoedingen kunnen op de factuur worden vermeld.

Daarnaast ben je verzekerd voor de uren die de dienstverlener via Hups bij jou werkt. Dit betekent dat je, in het geval er iets gebeurt tijdens een dienst, aanspraak kunt maken op de aanvullende verzekering of dat Hups je kan ondersteunen als je niet tevreden bent over de werkzaamheden. Als je de uren 'zwart' hebt uitbetaald, vervalt deze bescherming.

Besluit je toch om buiten Hups om afspraken te maken met de dienstverlener, dan kan Hups een aanvullende fee van €750,- in rekening brengen. 

Dit staat ook omschreven in de algemene voorwaarden, zie artikel 5.5: 

5.5 In het geval de Klant en Dienstverlener buiten het Platform een Arbeidscontract of andersoortige samenwerking met elkaar aangaan (uit welke hoofde dan ook, tegen betaling of om niet, direct of indirect), uit hoofde waarvan vergelijkbare werkzaamheden worden verricht die via het Platform worden aangeboden, dan zal Klant aan Hups een aanvullende fee van € 750,- (zegge: zevenhonderdvijftig euro) verschuldigd zijn voor elke overtreding van deze bepaling. Hups zal in een voorkomend geval de Klant eenmalig nog de kans geven om de samenwerking met Dienstverlener binnen veertien dagen alsnog via een Arbeidscontract via het Platform vorm te geven. Indien Klant dat alsnog en wederom doet, dan zal de aanvullende fee komen te vervallen.