Mag ik de dienstverlener ook contant / direct uitbetalen?

Laatst bijgewerkt op: 30 augustus 2024

Nee, dat is niet de bedoeling. Alle betalingen dienen te lopen via de betalingsprovider, het Online Payment Platform. Je kunt betalen via iDEAL, overschrijving of automatische incasso. Ook een mogelijke onkostenvergoeding kan op de factuur worden gezet.  

Tevens ben je verzekerd over de uren die de dienstverlener via Hups bij jou werkt. Dat betekent dat je, mocht er iets gebeuren tijdens een dienst, aanspraak kan doen op de aanvullende verzekering en/of kan Hups jou kan ondersteunen indien je niet tevreden was over de werkzaamheden. Wanneer je de uren 'zwart' hebt uitbetaald, is dit niet het geval.

Mocht je toch besluiten buiten Hups om met de dienstverlener afspraken te maken, kan Hups hiervoor een aanvullende fee van €750,- in rekening brengen.  

Dit staat ook omschreven in de algemene voorwaarden, zie artikel 5.5: 

5.5 In het geval de Klant en Dienstverlener buiten het Platform een Arbeidscontract of andersoortige samenwerking met elkaar aangaan (uit welke hoofde dan ook, tegen betaling of om niet, direct of indirect), uit hoofde waarvan vergelijkbare werkzaamheden worden verricht die via het Platform worden aangeboden, dan zal Klant aan Hups een aanvullende fee van € 750,- (zegge: zevenhonderdvijftig euro) verschuldigd zijn voor elke overtreding van deze bepaling. Hups zal in een voorkomend geval de Klant eenmalig nog de kans geven om de samenwerking met Dienstverlener binnen veertien dagen alsnog via een Arbeidscontract via het Platform vorm te geven. Indien Klant dat alsnog en wederom doet, dan zal de aanvullende fee komen te vervallen.