Laatst bijgewerkt op: 28 augustus 2024
Overzicht verschillen
Loondienst RDAH
Werkgever |
Hups |
Klant zelf |
Uurtarief |
€€ |
€ / €€ |
Min. bezoekduur |
Min. 3 uur |
Geen minimum |
Max. afspraken p/w per dienstverlener |
Nee |
Max. 3 afspraken |
Door Hups gescreende dienstverlener |
Ja |
Ja (via vestiging) / Nee (via platform) |
VOG dienstverlener verplicht |
Ja |
Nee |
Administratie |
Nee |
Ja |
Verplichtingen bij ziekte dienstverlener |
Nee |
Ja, max. 6 weken doorbetalen, voor verzekerd via Hups |
Annuleringstermijn afspraak |
7 dagen |
24 uur |
Relevant voor dienstverlener Loondienst RDAH
Pensioen |
Ja |
Nee |
WW-uitkering |
Ja |
Nee |
Toegang tot leermodules |
Ja |
Nee |
Doorbetaling bij ziekte |
Ja, max. 2 jaar* |
Ja, max. 6 weken |
Belastingaangifte regelen Kosten achteraf |
Nee Nee |
Ja Ja |
Voor- en nadelen dienstverlener in loondienst
Voordelen
- Hups is de werkgever en dus juridisch aansprakelijk, niet de klant.
- De klant heeft een vast contactpersoon in de regio.
- Dienstverleners zijn altijd gescreend door Hups en in het bezit van een VOG.
- De dienstverlener heeft toegang tot leermodules/ masterclasses bij Hups om nóg betere ondersteuning te kunnen bieden.
- De klant hoeft geen tot nauwelijks (wanneer ze zorgkosten willen opgeven bij de Belastingdienst) administratie te doen.
- Er zit geen maximum op het aantal keer dat een dienstverlener in de week bij de klant langs kan komen.
- De dienstverleners worden altijd op een vast moment uitbetaald (ongeacht de betaalstatus van de factuur van de klant).
Nadelen
- Er wordt gewerkt met een minimumtarief waar niet vanaf geweken kan worden.
- Er geldt een minimum bezoekduur van 3 uur ipv 2 uur.