Chatten

Laatst bijgewerkt op: 31 oktober 2024

De chatfunctie is alleen beschikbaar voor klanten die gebruik maken van het Hups platform. De chat in Mijn Hups is de makkelijkste manier om in contact te komen met jouw (potentiële) dienstverleners.

LET OP: De chat is alleen beschikbaar op het Hups platform.

Reacties in de chat op jouw openstaande job

Wanneer jij ervoor kiest om gebruik te maken van het platform waarop je zelfstandig een job plaatst, zullen de reacties op jouw job binnenkomen per chat. Als er nieuwe berichten zijn, kan je deze vinden bij 'Chats'.



Nieuwe/ongelezen berichten worden uitgeduid met een getal in een gekleurd bolletje voor de naam van de dienstverlener. Het getal geeft weer hoeveel ongelezen berichten er van de desbetreffende dienstverlener zijn.



Mocht je niet inloggen in Mijn Hups en heb je meer dan 24 uur één of meerdere ongelezen berichten, dan ontvang je een mail van Hups om je hierop te attenderen.

Wil je in één oogopslag zien welke dienstverleners jou benaderd hebben, inclusief beoordelingen, reisafstand, profielfoto, motivatie en tarieven? Klik dan in het menu op 'Dienstverlener zoeken' en klik vervolgens op 'Benaderd'. Je krijgt een overzicht van alle dienstverleners die hebben aangegeven interesse te hebben in jouw job.

Start zelf een chat

Wanneer je op basis van een profiel hebt gekozen voor een dienstverlener en in contact wil komen met hem/haar, klik je op 'Ik kom graag met je in contact'. Je verstuurt dan automatisch een chatbericht naar de dienstverlener.



De dienstverlener krijgt hiervan een melding en kan jouw vacature inzien. Via de chat kunnen jullie onderling kennismaken.

Contactgegevens
Om jouw privacy te beschermen, worden contactgegevens niet met elkaar gedeeld in de chat. Na het aanmaken van de koppeling worden deze inzichtelijk. 

Koppeling maken
Willen jullie met elkaar samenwerken? Dat kan heel eenvoudig! Onderaan de chat staat namelijk een gele button met de tekst: "Maak kennis met de dienstverlener. De keuze is nu aan u; als u besluit dat deze dienstverlener voor u mag werken, klik hier!'. 

Screenshot 2024-10-25 at 15.47.21

Screenshot 2024-10-25 at 15-51-13-png
Vervolgens krijgt de dienstverlener een melding en kan hij/zij bevestigen bij jou (de klant) te willen werken. Wanneer de dienstverlener dit heeft gedaan, krijg je de volgende melding in de chat. 

Screenshot 2024-10-25 at 15-51-30-png

De dienstverlener stelt de koppeling in door het juiste 'type dienst' te selecteren (bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of begeleiding) en de tarieven worden automatisch ingesteld op basis van de uurtarieven die in zijn/haar profiel staan. Er kunnen direct afspraken worden ingepland.

Meer informatie over het aangaan van een samenwerking / koppeling met een dienstverlener vind je in dit artikel.