Laatst bijgewerkt op: 31 oktober 2024
Wanneer je samen met de dienstverlener een afspraak hebt gemaakt en dient deze in de Mijn Hups omgeving te worden ingepland. In de meeste gevallen plant de dienstverlener de afspraken in, mocht je dit liever zelf willen doen, bespreek dit dan vooraf met de dienstverlener om onduidelijkheden te voorkomen.
Log in op Mijn Hups via ga naar het tabblad ‘Uw koppelingen’.
Hier vind je een overzicht van alle actieve koppelingen. Soms staan er meerdere koppelingen met eenzelfde dienstverlener in het overzicht. Dit is het geval wanneer de dienstverlener verschillende type diensten aanbiedt (bijvoorbeeld huishoudelijke hulp en begeleiding) en jullie per type dienst andere tariefafspraken hebben gemaakt. In de kolom 'dienst' staat dan exact weergegeven welk type dienst het betreft.
Klik op de knop 'Nieuwe afspraak inplannen' om een nieuwe afspraak in te plannen.
Wanneer je op ‘Nieuwe afspraak inplannen’ hebt geklikt, opent er een nieuwe pagina.
- Vul bij ‘Datum/ Tijd’ de datum en tijd (DD/MM/JJJJ 00:00) in of klik je op het kalendericoontje om een datum en starttijd aan te klikken.
- Vul ‘Aantal uur’ het aantal uur in dat de dienstverlener deze afspraak langskomt. Het aantal uur kan de dienstverlener na afloop van de afspraak nog wijzigen, mocht de afspraak langer of korter hebben geduurd. De wijziging kan je uiteraard terug zien in het afspraken overzicht en de agenda.
- Mocht jouw dienstverlener elke week op dezelfde dag én hetzelfde tijdstip langskomen, kan er een afspraakritme ingepland worden. Het systeem plant dan automatisch wekelijks/tweewekelijks/maandelijks een nieuwe afspraak in. Laat dit op ‘Eenmalig’ staan, wanneer de dienstverlener op wisselende tijden komt.
Klik op ‘Opslaan’.
De afspraak is nu te zien in het tabblad ‘Uw afspraken’ en in de agenda.