Afspraak annuleren

Wanneer je een afspraak wilt annuleren, geef je dit zo snel mogelijk aan bij jouw dienstverlener. Jouw dienstverlener kijkt dan samen met jou naar een mogelijke nieuwe datum.

Online platform

Wanneer je een afspraak wilt annuleren, ga je naar jouw 'Agenda' klik je op de desbetreffende afspraak. Zet een vinkje bij 'Geannuleerd' en geef een reden van annulering op.



Klik vervolgens op de button 'geannuleerd'. De afspraak verdwijnt nu uit jouw 'Agenda'. 

Wil je controleren of de annulering helemaal goed is doorgevoerd? Klik dan op 'Koppelingen' en klik op de koppeling met de desbetreffende dienstverlener. Bij het tabblad 'Afspraken' zie je een overzicht van alle afgeronde, ingeplande én geannuleerde afspraken.

Annuleringsbeleid

Houd bij het wijzigen van een afspraak rekening met ons annuleringsbeleid. Het annuleringsbeleid is ter bescherming van onze dienstverleners. Wanneer er een afspraak wordt ingepland, houdt de dienstverlener hier rekening mee (qua beschikbaarheid én inkomsten).


Annuleringstermijn Regeling Dienstverlening aan Huis

Werkt jouw dienstverlener via de Regeling Dienstverlening aan Huis, dan geldt een annuleringstermijn van 24 uur. Wanneer je een afspraak wilt wijzigen of annuleren, kan dit kosteloos tot 24 uur voor aanvang van de afspraak. Mocht je onverhoopt later dan 24 uur voor aanvang van de afspraak een wijziging willen aanbrengen, blijft de afspraak in de agenda staan en zal deze worden gefactureerd. 

Annuleringstermijn loondienst

Werkt jouw dienstverlener in loondienst bij Hups, dan geldt een annuleringstermijn van 7 dagen. Wanneer je een afspraak wilt wijzigen of annuleren, kan dit kosteloos tot 7 dagen voor aanvang van de afspraak. Mocht je onverhoopt later dan 7 dagen voor aanvang van de afspraak een wijziging willen aanbrengen, blijft de afspraak in de agenda staan en zal deze worden gefactureerd.