Afspraak annuleren

Wanneer een afspraak niet doorgaat, kan je de afspraak annuleren. 

Let op: Wanneer de klant de afspraak niet binnen de annuleringstermijn heeft afgezegd, heb je recht op uitbetaling van deze afspraak. Je mag de afspraak op afgerond zetten.

Annuleringsbeleid loondienst: Kosteloos annuleren tot 7 dagen voor de afspraak. 

Annuleringsbeleid Rdvah: kosteloos annuleren tot 24 uur voor de afspraak. 


We hebben een uitleg gemaakt voor wanneer je bent ingelogd op de computer/desktop én wanneer je bent ingelogd op je mobiele telefoon. Scroll voor de uitleg 'Afspraak annuleren via de telefoon' naar de kop 'Via de telefoon'.

Via de desktop 

Ga in de Mijn Hups omgeving naar ‘Jouw koppelingen’ bovenin het scherm. 

Jouw koppelingen

Klik op de juiste klant en ga vervolgens naar het tabblad 'Afspraken'.

Afspraak wijzigen

Klik op de afspraak die je wilt annuleren. Er opent zich een nieuw scherm.  

Schermafbeelding - Afspraak annuleren.2

Vink het vakje achter ‘Geannuleerd’ aan. Hierdoor klappen er automatisch twee nieuwe velden uit, namelijk: ‘Ondernomen actie’ en ‘Reden annulering’. Selecteer de juiste ondernomen actie en geef een reden van annulering op. Klik op ‘Opslaan’. De klant wordt per mail op de hoogte gesteld van de annulering.  

Via de telefoon 

Ga in de Mijn Hups omgeving naar ‘Afspraken’ onderin het scherm. Hier staat een overzicht van alle ingeplande afspraken. 

Afspraak wijzigen.2

 

Klik op de afspraak die je wilt annuleren.
Er opent zich een nieuw scherm.  

Schermafbeelding - Afspraak annuleren telefoon

 

Vink het vakje bij ‘Geannuleerd’ aan. Hierdoor klappen er automatisch twee nieuwe velden uit, namelijk: ‘Ondernomen actie’ en ‘Reden annulering’. Selecteer de juiste ondernomen actie en geef een reden van annulering op. Klik op ‘Opslaan’. De klant wordt per mail op de hoogte gesteld van de annulering.  

 

Annuleringsbeleid 

De klant kan de afspraak tot 24 uur (Regeling Dienstverlening aan Huis) of tot 7 dagen (loondienst) kosteloos annuleren. Annuleert een klant de afspraak binnen de annuleringstermijn, dan kan de afspraak niet in de online agenda geannuleerd worden. De afspraak zal in de agenda blijven staan en in rekening worden gebracht. 

Mocht jij, als dienstverlener, een afspraak willen annuleren omdat je bijvoorbeeld ziek wordt, geeft je dit uiteraard direct door aan de klant en ga je opzoek naar een vervanger. De klant hoeft de afspraak niet te betalen. Om de afspraak te annuleren, stuur je een chatbericht in de klantchat waarin je doorgeeft welke afspraak er geannuleerd moet worden en met welke reden. Jouw contactpersoon van Hups kan dan deze afspraak voor jou uit de agenda halen.